logo2

آزمون آیلتس چیست؟

آزمون آیلتس محبوب ترین آزمون زبان انگلیسی در سراسر دنیا می باشد. این آزمون به دو صورت آکادمیک و جنرال برگزار می شود. علاقمندان به تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور می بایستی مدرک آیلتس را به عنوان یکی از مهمترین مدارک اصلی در فرایند پذیرش به دانشگاه مورد نظر ارائه نمایند.

در دست داشتن مدرک آیلتس، فرصتهای تحصیلی و حرفه ای زیادی را برای دارندگان این مدرک فراهم میکند. به طوریکه اکثر دانشگاه های معروف در دنیا نتیجه این آزمون را به عنوان یک مدرک معتبربر دانش و مهارت در زبان انگلیسی محسوب می نمایند.

بیش از ۱۰ هزار سازمان در بیش از ۱۴۰ کشور جهان مدرک آزمون بین المللی آیلتس را به عنوان یک سند معتبر در زمینه مهارت زبان انگلیسی محسوب می نمایند.

نمره بندی این آزمون از ۱ تا ۹ سطح
شامل ۴ بخش شنیداری، خواندن، نوشتن و مکالمه
به طور کلی دارای دو گونه آکادمیک و عمومی
گونه آکادمیک آن مشکل تر و مورد نیاز ورود به دانشگاه‌های خارجی و مقطع دکترای داخلی
عدم وجود نمره قبولی برای آزمون اما به طور معمول سطح ۵ نمره متوسط و ۶ به بالا خوب
حداقل سطح ۷ مورد پذیرش دانشگاه کمبریج، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه هاروارد

آیلتس در حقیقت آزمون چهار مهارت زیر می باشد:

۱- listening

۲- Reading

۳- Writing

۴- Speaking

آزمون مهارتهای اول تا سوم در یک روز به مدت ۲ ساعت و چهل دقیقه بدون وقفه در تمامی مراکز معتبر از جمله موسسه آموزش عالی زند شیراز برگزار می گردد. بسته به مرکز برگزارکننده آزمون، آزمون اسپیکینگ ممکن است در همان روز و یا هفت روز بعد و یا قبل از تاریخ ثبت نام شده برگزار گردد. 

به طور معمول آزمون اسپیکینگ از ۲ روز قبل از تاریخ ثبت نام شده تا همان روز در موسسه آموزش عالی زند شیراز برگزار می گردد.

ielts

مهارت Listening  دو فاز آماده سازی و مهارتهای مورد نیاز آزمون دارد. شنیدن گسترده فایلهای صوتی انگلیسی تاثیر مثبت اما غیر مستقیم در توسعه مهارت listening دارد. گوش دادن به فایلهای صوتی آیلتس همراه با پاسخ به سوالات اهمیت ویژه ای دارد. این عمل باید حداقل چهارروز در هفته صورت پذیرد. نکته مهم مربوط به تمرینهای پس از گوش دادن و پاسخ دادن به سوالات آیلتس است؛ معمولا زبان آموزان نسبت به آنها بی توجه هستند. گوش دادن به همان فایل صوتی همراه با خواندن متن فایل بصورت همزمان و پس از پاسخ دادن به سوالات مشکلات تفاوت در لهجه های مختلف را مرتفع می سازد.

تصور اشتباه ترجمه و خواندن متن بدون یافتن نشانه های موجود در سوالات مربوط به متن دو اشتباه رایج در آزمون Reading می باشند. فراموش نشود که برگردان لغات از انگلیسی به فارسی را می توان با یافتن معنای لغات در یک دیکشنری انگلیسی به انگلیسی جایگزین نمود؛ هرچند که این اقدام نیز حتما باید پس از تلاش اولیه برای پاسخ به سوالات صورت پذیرد. نکته دوم و بسیار مهم اولویت یافتن نشانه ها در سوال و سپس خواندن متن جهت یافتن معادل این نشانه ها در آن می باشد.

تبدیل جملات ساده به جملات پیچیده و بکارگیری لغات  مرتبط دو اقدام طلائی جهت ارتقا نمره در مهارت Speaking می باشد. لغات بهتر است که با موضوع مرتبط باشند. در صورت عدم ارتباط یا موضوع حتی اگر از سطح بالائی برخوردار باشند و آکادمیک هم باشند، نمره متناسب و بالائی را دریافت نخواهند کرد. ضمناً ابزارهای اتصالی در توسعه جملات از اهمیت ویژه ای برخوردارند. گروه عبارتهای and ، but ، although و so از این دست ابزارهای اتصالی به حساب می آیند

توجه ویژه به نکات مهم موجود در موضوع و ارائه دیدگاه نویسنده از اهمیت بالائی برخوردار است. عمدتاً دیده شده است که در آزمون Writing شرکت کننده یک یا دو بخش مهم معنائی در موضوع را از قلم می اندازدو این تائیر منفی در نمره کلی دارد. از طرفی دیگر نوشتن نظر نویسنده در مقدمه و نتیجه الزامی است که بعضاً با کم توجهی نویسنده مواجهه شده و بخشی از نمره را از دست می دهند

9955fec2-bef3-4195-a82e-fb398ec1ed06-min-200x200

Mehdi Paydari

Seventeen years of experience in Teaching

Official IDP Writing Instructor

Master Trainer of Trainee Teachers

IELTS Trainer for 10 years trained by IDP Australia

مدرس رسمی IDP در جنوب کشور با ۱۰ سال سابقه درخشان در امر آموزش آیلتس و به طور خاص مهارت Writing

۱۷ سال سابقه تدریس در آموزش زبان انگلیسی